Reducing Cancer Risk
Vitamin supplements don't help prevent cancer, according to several government studies. A report that reviewed more than 4,500 studies, however, found diets high in fruits, vegetables, whole grains and beans do reduce risks for certain cancers, according to the American Institute for Cancer Research.
Publication Source:
Vitality magazine
Online Source:
American Institute for Cancer Research
http://www.aicr.org/site/News2?page=NewsArticle&id=7795&news_iv_ctrl=0&abbr=pr_hf_
Online Editor:
Sinovic, Dianna
Online Medical Reviewer:
Godsey, Cynthia M.S., M.S.N., APRN
Online Medical Reviewer:
Kanipe, Jennifer RN, BSN
Online Medical Reviewer:
Lambert, J.G. M.D.
Online Medical Reviewer:
Stump-Sutliff, Kim RN, MSN, AOCNS
Date Last Reviewed:
8/2/2009
Date Last Modified:
2/23/2005